< Tillbaka

10 Oktober - 2007

När vi ändå är inne på nyhetens behag...

Det diskuterades om nyhetens uppgång och lika snabba fall i samband med Burmaprotesterna här i bloggen En nyhet är förstasidestoff för att en vecka senare vara en notis på sidan som ingen hinner fram till innan det är dags att lämna frukostbordet Idag skriver Ulrika By om den mediala agendan i samband med dödsmisshandeln av en sextonåringen på Kungsholmen; "I tv-sofforna avlöser experter varandra och om två veckor har vi glömt allt" Må så vara, även om denna nyhet har fått opropotionerligt med utrymme (se tidigare inlägg här i bloggen)

Men visst finns det en nyhet som hela tiden hålls vid liv! Genom skvaller, rykten, desinformation och mediala utspel Madeleine McCann Den går inte ur tiden (senast i dagens DN) och den underblåses med jämna mellanrum av främst den portugisiska staten och dess polis, men även av inhärdiga konspiratoriker och tyckare från övriga Europa
Visst hade detta varit enkom gott om syftet vore att upprätthålla Madeleines försvinnande i folks minnen och således öka sannolikheten för att hon hittas Tillika vore det gott i syfte att hedra Madeleine Men för att sälja lösnummer

Hellre mediabrus än oseriös profitering

KONTAKT & PRESS

HELENA SANDKLEF
PRODUCENT

info@helenasandklef.se
+46 (0) 702 641 691

HELENA SANDKLEF PRODUKTION
KIRUNAGATAN 46
162 68 VÄLLINGBY
Kreera web&design