< Tillbaka

2 December - 2009

Ticnet ska ha!

Ticnet har monopol Jag har valt att inte starta ett ticnet-konto för mitt företag pga just detta Det är fantastiskt dyrt, arrangemangen ska skrivas ner förhand på ett papper med presentationstext och allt (det som man förslagsvis har i datorn) och sedan skickas in Sen väntar man i tio dagar och sen kommer det upp Det finns ingen support och det finns ingen hjälp Jag har haft många problem som att arrangemang faller bort, inte går att söka på eller inte går att boka De flesta arenor har sina biljettombud, i många fall ticnet, så det går inte att undvika dem helt

Så imorse upptäckte jag av en slump att alla arrangemang för Livets Ord med Magnus Betnér ligger en timma fel ALLA! Jag ringer en form av säljare, som tidigare har försökt sälja in ett konto till mig och ber henne åtgärda det Detta ska hon vidarebefodra till support Några mail fram och tillbaka senare, när hon säger att det faktiskt inte ligger på hennes bord så ber jag om en annan kontaktperson, vars bord det ligger på "Näe, näe" det går inte

Jag mailar under eftermiddagen och ber att det måste åtgärdas då jag börjar få samtal från folk som har blivit snurriga av den dubbla infon inför föreställningen i Norrköping Då ringer hon upp och följande konversation utspelar sig:

hon: jag lämnade det vidare till vår support som sitter i Danmark Jag har inte hört något sen

jag: ok men kan du kontakta dem och höra hur det går

hon: jag vet att de jobbar med det, det vet jag Och det lustiga är, ha ha, att det inte bara är ert arrangemang utan ALLA som ligger hos oss Men det är bara du som har hört av dig faktiskt!

jag: ok men kan inte lägga en not om detta på förstasidan, när man går in på ticnetse

hon: näe det kan jag inte bara göra sådär

jag: men om alla era arr ligger fel, då borde ni väl vilja det

hon: det är inte jag som gör det

jag: men be dem som gör det då det kan väl inte vara så att ni inte kan lägga upp en not själva Ska någon i Danmark som ni inte har kontakt med sköta detta

hon: ja, då är det ju så va att vi har ju ett litet problem med organisationsbiten

jag: ok får jag prata med din chef!

hon: nej nu är det ju så att det går intehon sitter i möte

jag: men jag måste ha ett besked på detta, jag är ju kund till dig, om än indirekt!

hon: men jag kan ringa upp dig om fem minuter, så ska jag prata med min chef

jag: så du kan prata med henne fast hon sitter i ett möte, men inte jag

hon: ehja men jag kan bara knacka på lite och

jag: men det är inte ok!!! Det säger ju hur du värderar det här problemet!!!! Detta är den kassaste service jag någonsin fått, vilket bemötande! Nu hämtar du din chef och ber henne ringa upp mig Det är ju katastrof! Vafan tror du kommer hända när alla andra också upptäcker detta om det nu inte är på ditt bord och allt du gör är att skylla ifrån dig, ge mig då en annan kontakt!!!!!!!!!!!!

hon: men jaha, jo, men ja

jag: hon ska ringa mig omgående och du ska ringa till support i danmark och ringa tillbaka till mig Det blir alltså två samtal! Inom fem minuter!

20 min and counting

KONTAKT & PRESS

HELENA SANDKLEF
PRODUCENT

info@helenasandklef.se
+46 (0) 702 641 691

HELENA SANDKLEF PRODUKTION
KIRUNAGATAN 46
162 68 VÄLLINGBY
Kreera web&design